یادداشت: هدف‌گذاری برای 30 میلیون نصب اپلیکیشن تلوبیون تا پایان 1401 : بلاگ تلوبیون
در رسانه‌هامطبوعاتمنتخب سردبیر

یادداشت: هدف‌گذاری برای ۳۰ میلیون نصب اپلیکیشن تلوبیون تا پایان ۱۴۰۱

محمد جهانبخش مدیر مارکتینگ تلوبیونمحمد جهانبخش، مدیر مارکتینگ تلوبیون در یادداشتی در روزنامه جام جم از آینده تلوبیون گفته و به هدف‌گذاری این پلتفرم برای افزایش نصب اپلیکیشن تلوبیون اشار کرده است. نسخه کامل این یادداشت را می‌توانید در ادامه بخوانید:

.

.

تلوبیون به عنوان مهم‌ترین پلتفرم صداوسیما در فضای مجازی، ایده‌ای ساده اما قدرتمند است که توانست به خوبی جای خود را در گوشی موبایل میلیون‌ها ایرانی باز کند، سرویسی که اگر چه امروز در زمره ۵ اپلیکیشن پرنصب فارسی زبان در جهان قرار دارد اما هنوز تا رسیدن به جایگاه اصلی خود فاصله‌ای قابل توجه دارد. در این نوشتار به روند رشد کاربران در تلوبیون، پارامترهای موثر در جذب و افزایش کاربر و هدف‌گذاری‌های آینده این پلتفرم در ساحت بازاریابی اشاره می‌کنم.

روند افزایش مخاطب و شکل‌گیری کاربران تلوبیون از ابعداد مختلفی قابل بررسی است. از یک سو می‌توان به همبستگی رشد کاربران با ضریب نفوذ اینترنت در کشور و توسعه تلفن‌های همراه اشاره کرد و از سوی دیگر می‌توان به بررسی عملکرد ارکان بازاریابی در پلتفرم تلوبیون پرداخت. به طور کلی جذب کاربران و توسعه مخاطبان در تلوبیون، در بستر زمان در سه فصل اصلی قابل تعریف است.

در فصل اول و همزمان با رونمایی پتلفرم تلوبیون، کاربران زیادی با یک امکان جالب مواجه شدند. حالا دیگر لازم نبود برای استفاده از تلویزیون به سراغ دستگاه تلوزیون بروند و با استفاده از رایانه و یا تلفن همراه خود می‌توانستند برنامه مورد علاقه خود را به صورت زنده و آرشیو تماشا کنند آن هم به صورت رایگان! این ارزش پیشنهادی به قدری قدرتمند بود که کاربران پیش‌رو زیادی را به سمت پلتفرم تلوبیون گسیل کرد و تلوبیون به یک برند محبوب بدل شد.

در فصل دوم تیم تلوبیون دریافت که باید بر روی فضای مجازی و اصطلاحاً دیجیتال مارکتینگ سرمایه‌گذاری کند، تمهید جدی پلتفرم برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)، تعامل حداکثری با بازارهای اپلیکیشن فارسی زبان، کمپین‌های رویدادمحور شبکه‌های اجتماعی، توسعه برند در محتواهای موجود در شبکه‌های  اجتماعی و مواردی از این دست همه و همه تلوبیون را در میانه سال ۹۸ به مرز ۹ میلیون نصب رساند و به عبارتی تلوبیون به عنوان یکی از بازیگران جدی عرصه رسانه‌های دیجیتال فارسی زبان معرفی شد.

فصل سوم بازاریابی تلوبیون فصل تعامل حداکثری با برنامه‌های تلویزیون و حضور در نقاط مختلف برنامه‌های رسانه ملی بود. این مهم در سایه تمهید معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما، حمایت حداکثری ریاست سازمان و پیگیری تیم کوچک تلوبیون رقم خورد. اقدامی چشمگیر که امروز تلوبیون را در مرز ۱۷ میلیون نصب اپلیکیشن قرار داده است و به این معنی است که تلوبیون به عنوان بزرگترین پلتفرم ویدیویی کشور نقشی تعیین کننده در اکوسیستم پذیرفته است. حال آنکه با این وجود، ما باور داریم فاصله‌ای معنادار تا جایگاه اصلی تلوبیون نزد کاربران وجود دارد و بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و عزم جدی معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما، افق ۳۰ میلیون نصب اپلیکیشن تا پایان سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است. البته این این هدف از رهگذر تمهید منابع مورد نیاز و توسعه سرویس‌های مختلف تلوبیون است که از این میان می‌توان به توسعه پلتفرم در حوزه‌های اختصاصی ورزشی، بانوان، بازی، آموزش، خبری و… و همچنین توسعه نرم افزار برای دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف مانند انواع تلویزیون‌های هوشمند، و تنوع بیشتری از سیستم‌عامل‌های تلفن همراه را اشاره کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا