‌نگاهی ‌‌به میزان بازدید چهار سریال اخیر سیما در تلوبیون : بلاگ تلوبیون
در رسانه‌هاگزارش‌هامطبوعات

‌نگاهی ‌‌به میزان بازدید چهار سریال اخیر سیما در تلوبیون

این هفته پرونده دو سریال بسته شد؛ هفته آینده یک سریال دیگر به پایان می‌رسد و کمی قبل‌تر هم شاهد اتمام یکی دیگر از سریال‌ها بودیم. در نگاه کلی هیچ کدام از سریال‌های اخیر یعنی افرا‌، در کنار پروانه‌ها‌، هم‌سایه و زن زندگی‌، مرد زندگی بمب نشدند و به‌زودی نام آنها از حافظه‌ها پاک می‌شود. در گزارش امروز نگاهی داریم به میزان بازدید آنها در اپلیکیشن تلوبیون. نکات خاص هر کدام را هم مرور می‌کنیم.

‌افرا| شبکه یک

بازدید کل: ۷ میلیون و ۹۳۲ هزار
بازدید قسمت‌ها: سریال افرا از نظر آمار و ارقام وضعیت خوبی دارد. قسمت آخر آن که ۱۸ مهر روی آنتن شبکه یک رفت، ۷۴ هزار و ۵۰۰ بار در اپلیکیشن تلوبیون مشاهده شده. طبعا با گذشت زمان این آمار وضعیت بهتری به‌دست می‌آورد. کما اینکه آمار قسمت اول نزدیک به ۲۶۸ هزار است. بازدید قسمت‌های مختلف افرا به زیر ۷۰ هزار نرسیده است و از این نظر شرایط خوبی دارد.

نکات خاص: قسمت‌های ابتدایی افرا به دلیل تلخی مورد اعتراض بود. در قسمت‌های پایانی هم کش آمدن داستان با انتقاد مواجه شد. مدل پایان‌بندی آن هم با روند قصه همخوانی نداشت. در این میان بازی پژمان بازغی امتیاز اصلی افرا است که به‌خوبی حالات مختلف شخصیت وحید را به نمایش گذاشت و گرفتار اغراق نشد.

در کنار پروانه‌ها |شبکه دو

بازدید کل: یک میلیون و ۵۴۹ هزار
بازدید قسمت‌ها: رتبه دوم میزان تماشا به سریال شبکه دو اختصاص دارد. وقتی به آمار تماشای هر قسمت می‌رسیم با رقم چشمگیری مواجه نمی‌شویم. قسمت آخر در کنار پروانه‌ها که ۱۷ مهر پخش شده، ۲۰ هزار و ۳۳۵ بار بازدید داشته است. این آمار در قسمت سی‌ام به ۴۷ هزار، در قسمت چهارم ۵۴ هزار و قسمت اول ۷۱ هزار می‌رسد. میانگین تماشای در کنار پروانه‌ها در اپلیکیشن تلوبیون به زیر ۲۰ هزار بازدید نرسیده است.

نکات خاص: شروع در کنار پروانه‌ها هم توام با غم و غصه بود. بعد از آن نوبت به تحول شخصیت اصلی رسید. نتیجه قابل تشخیص بود و در نهایت هم این تحول به شکل کاملا کلیشه‌ای رقم خورد.

هم سایه |شبکه سه

بازدید کل: یک میلیون و ۸۰۹ هزار
بازدید قسمت‌ها: مجموع بازدید سریال شبکه سه در تلوبیون کمتر از سریال شبکه دو است اما وقتی قسمت‌ها تفکیک شود، وضعیت هم سایه بهتر از در کنار پروانه‌ها می‌شود. قسمت یک این سریال نزدیک به ۹۰ هزار بار دیده شده. در ادامه میزان بازدید کاهش می‌یابد و در قسمت ششم به حدود ۵۰ هزار مشاهده می‌رسد. میزان بازدید هم سایه متغیر بوده اما زیر ۳۵ هزار مشاهده نیامده است.

نکات خاص: تم عشق و عاشقی هم سایه خاص‌ترین نکته آن است تا جایی که حالا شاهد یک دوئل بر‌سر دختری افغانستانی هستیم. یک طرف مردی متاهل قرار دارد و طرف دیگر‌ جوانی که نامزدی‌اش را برای عشق جدید به هم زده است.

زن زندگی‌، مرد زندگی| شبکه پنج

بازدید کل: ۷۸۰ هزار
بازدید قسمت‌ها: شرایط برای زن زندگی‌، مرد زندگی خوب نیست. هم میزان بازدید کل سریال در تلوبیون پایین است و هم میزان بازدید قسمت‌ها. قسمت اول سریال نزدیک به ۸۰ هزار بار دیده شده اما این آمار در قسمت‌های بعدی کاهش چشمگیری دارد تا جایی که میزان مشاهده قسمت دهم فقط ۱۵ هزار است. قسمت آخر که ۷ مهر روی آنتن شبکه تهران رفته، فقط ۱۲ هزار بازدید داشته.

نکات خاص: زن زندگی‌، مرد زندگی دو کارگردان داشت که هر کدام با زاویه نگاه خود سریال را ساختند. یکی کاملا رئال و دیگری با ته‌مایه‌های فانتزی. این دو پارگی روی کیفیت سریال اثر منفی داشت. ضمن آنکه زن زندگی‌، مرد زندگی حرفی نو نداشت و بر اساس کلیشه‌ها به مصاف مسائل زندگی رفته بود. این سریال در فضایی کمدی ساخته شد اما کمدی نبود!

منبع
روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا