گزارش سالانه تلوبیون در سال 99 منتشر شد : بلاگ تلوبیون
روابط عمومیگزارش‌هامنتخب سردبیر
مطلب ویژه

گزارش سالانه تلوبیون در سال ۹۹ منتشر شد

گزارش سالانه تلوبیون در سال ۹۹ شامل پربازدیدترین برنامه‌های مشاهده شده در این سامانه از اسفند ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۳۹۹، در دسته‌بندی‌های مختلف و آمارهای دستِ اول از تعداد و تنوع کاربران سایت و اپلیکیشن تلوبیون منتشر شد.

تلویزیون تعاملی تلوبیون، آمار دقیق جزییات تماشای برنامه‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف، اتفاقات مهم سال ۹۹ از جمله رکوردهای ثبت شده در پخش فینال لیگ قهرمانان آسیا، به همراه اتفاقات ویژه تلوبیون در این سال از جمله HD شدن شبکه‌ها، مدرسه تلویزیونی، افزایش تعداد شبکه‌ها و… را منتشر کرد.

پربازدیدترین‌های تلوبیون در گزارش سالانه ۹۹

مطابق گزارش سالانه تلوبیون در سال ۹۹، سریال پایتخت ۶ با ۲۵.۸ میلیون بازدید، مسابقه عصر جدید با ۲۵.۶ میلیون بازدید و سریال بچه‌محل با ۱۵.۷ میلیون بازدید، سه برنامه پربازدید در حال پخش تلویزیون در تلوبیون بودند. کاربران زیادی، برای مشاهده این برنامه‌ها به سایت یا اپلیکیشن تلوبیون مراجعه کردند. همچنین قسمت شانزدهم سریال پایتخت با ۱.۱۸۷.۵۳۲ بازدید، رکورددار بازدید یک قسمت خاص در این پلتفرم بوده است.

در میان برنامه‌هایی که بازپخش شدند نیز سریال افسانه جومونگ مجموعاً ۳۳ میلیون بازدید، سریال امپراطور بادها ۱۱ میلیون بازدید و سریال پایتخت ۵ نیز رکوردِ ۴.۱ میلیون بازدید را به ثبت رساندند.

رکوردهای تلوبیون در پخش مسابقات ورزشی

بر اساس گزارش سالانه تلوبیون در سال ۹۹، میزان بازدیدهای مرتبط با دو تیم استقلال و پرسپولیس به ترتیب ۳.۱ و ۵ میلیون مرتبه تماشا بوده است. گل ارسلان مطهری به پرسپولیس نیز با ۳۶۷ هزار بازدید، پربازدیدترین کلیپ ورزشی سال ۹۹ بود. نسخه کامل بازی پرسپولیس و النصر عربستان نیز با ۵۷ هزار بازدید، رکورددار مشاهده بازپخش مسابقات ورزشی در تلوبیون بوده است.

طبق این گزارش، تلوبیون در سال ۱۳۹۹ تغییرات مهمی را تجربه کرد؛ از اضافه شدن هشت شبکه تلویزیونی جدید شامل ایران‌کالا، آبادان، نور، سبلان، کیش، خلیج‌فارس، مهاباد و نوا که تعداد شبکه‌های ثابت تلوبیون را به ۶۱ شبکه رساند تا HD شدن شش شبکه تلویزیونی از جمله شبکه‌های یک، سه، ورزش، نسیم، تماشا و پویا که تاثیر مهمی در افزایش کیفیت محتوا و رضایت مخاطبان داشته است.

بخش‌های ویژه‌ی گزارش سالانه تلوبیون در سال ۹۹

همچنین تلوبیون در مقاطعی از سال، شبکه‌های موقتی از جمله شبکه اربعین، شبکه شمس و شبکه کنفرانس حکمرانی را در دسترس عموم کاربران قرار داد. بعد از فراگیری ویروس کرونا نیز، «مدرسه تلویزیونی تلوبیون» که از اسفند ۹۸ راه‌اندازی شده بود، توسعه پیدا کرد و طی سال ۹۹ بیش از ۲۵۰ هزار دقیقه محتوای آموزشی آرشیوشده در اختیار دانش‌آموزان قرار داد.

در سال ۹۹ چند رکورد بازدید هم در تلوبیون شکسته شد. در نوروز و همزمان با پخش سریال پایتخت، بیش از ۱۷۰هزار کاربر همزمان به تماشای این سریال نشستند که در بخش سریال، رکورد فوق‌العاده‌ای بود. در مهم‌ترین رویداد ورزشیِ سال هم، هنگام پخش فینال لیگ قهرمانان آسیا، یک میلیون و ۵۰ هزار کاربر به صورت همزمان از تلوبیون، بازی را تماشا کردند که به رکوردی دست‌نیافتنی در سرویس‌های پخش زنده در ایران تبدیل شد.

همکاری تلوبیون با برنامه‌‌های مختلف تلویزیون

تلوبیون چند صفحه ویژه را هم برای سهولت استفاده کاربران طراحی و پیاده‌سازی کرد. از جمله صفحه «تله‌شات» به منظور پخش کلیپ‌هایی از برنامه‌های مختلف تلویزیون، که به طور میانگین روزانه ۳۰۰ عنوان کلیپ جدید را برای تماشا و توزیع آماده می‌کند. صفحه ویژه «پرچم ایران» که در دهه فجر با همکاری شبکه پویا راه‌اندازی شد و مخاطبان کودک و نوجوان تصاویری از خود همراه پرچم ایران را در تلوبیون بارگذاری کردند. صفحه ویژه «قهرمان من» که در سالروز شهادت سردار سلیمانی، با همکاری شبکه پویا راه‌اندازی شد و برای نخستین بار، سرویس UGC تلوبیون میزبان محتوای قابل توجهی از سراسر ایران شد.

صفحه ویژه «کرونا» که با هدف پوشش سراسری اخبار و اطلاعات مرتبط با این ویروس، اطلاعات موردنیاز مخاطبان را به صورت طبقه‌بندی شده در اختیارشان قرار می‌داد. و در نهایت، صفحات ویژه مختلفی که در مناسبت‌های مذهبی از جمله ماه مبارک رمضان و ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر پیاده‌سازی شدند و امکان مشاهده پخش مستقیم هیئات مذهبی مطرح را به صورت شبکه برخط جداگانه در تلوبیون میسر ساختند.

تلوبیون در سال ۹۹ به طور میانگین، همواره یکی از ۵ سرویس پربازدید ایرانی در رتبه‌بندی الکسا بود. آمار نصب اپلیکیشن تلوبیون هم در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با ۴۵ درصد رشد به ۱۳ میلیون نصب رسید و ترافیک مصرفی کاربران نیز در این سال با رشد ۶۶ درصدی به ۵۵ هزار ترابایت در سال رسید.

برای دانلود گزارش سالانه ۹۹ تلوبیون کلیک کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا