چه امکانات جدیدی به تلوبیون اضافه خواهد شد؟ : بلاگ تلوبیون
راهنمای استفادهروابط عمومیمنتخب سردبیر

چه امکانات جدیدی به تلوبیون اضافه خواهد شد؟

تلویزیون تعاملی تلوبیون به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد در حوزه ویدیو، همواره با به‌روزرسانی‌های فنی و تکنیکی همراه بوده و این تغییرات، همچنان ادامه دارد. گویا قرار است در آستانه سال ۱۴۰۰ این سایت و اپلیکیشن با یک به‌روزرسانی بزرگ در حوزه زیرساختی و فنی همراه شود تا تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبانش بسازد. در این مقاله که در روزنامه جام جم منتشر شده، به زبان ساده برخی از این تغییرات را مرور کرده است.

 

بخش اول: بهبود حضور در تمام دستگاه‌ها

تلوبیون در ابتدای راه خود، فقط یک سایت تحت وب بود که از طریق مرورگر و بیشتر روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای ثابت قابل دسترسی بود. چند سال بعد از آغاز کار، نسخه اول اپلیکیشن Andorid تلوبیون رونمایی شد و الان نسخه ۴.۲.۴ اپلکیشن اندرویدش در بازارهای اندرویدی قابل دانلود است. سه سال قبل، نسخه IOS اپلیکیشن تلوبیون طراحی و منتشر شد که آن هم در بازارهای ویژه این سیستم‌عامل قابل دسترسی است. دو سال قبل و بعد از تحریم‌هایی که اپل علیه اپلیکیشن‌های ایرانی در نظر گرفت، نسخه PWA (اپلیکیشن پیش‌روِ وب) تلوبیون برای استفاده راحت‌تر در گوشی‌های آیفون هم رونمایی شد. بعد از تحریم هواوی، تلوبیون نسخه مخصوص گوشی‌های هواوی در بازار اندرویدیِ این شرکت با نام هارمونی را هم طراحی و منتشر کرد.

همچنین از وقتی استفاده از تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی در کشور رونق گرفت، نسخه Android TV تلوبیون هم طراحی شد و نسخه مخصوص تلویزیون‌های اندرویدی برای استفاده روی تمام تلویزیون‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید، قابل دریافت است. در آینده نزدیک، شاهد اپلیکیشن Tizen تلوبیون برای نمایش بی‌دردسر روی تلویزیون‌های هوشمند برند سامسونگ خواهیم بود. امکان تماشای تلوبیون روی بقیه تلویزیون‌های هوشمندی که امکان نصب اپلیکیشن ندارند هم با بهبودی که روی نمایش تلوبیون روی مرورگرهای اینترنتی اتفاق افتاده، فراهم خواهد شد تا به راحتی در نمایشگرهای بزرگ از جمله تلویزیون‌های هوشمند غیراندرویدی، تماشای تلوبیون امکان‌پذیر شود.

امکانات جدید تلوبیون

بخش دوم: بهبود کیفیت، زیرساخت و رابط کاربری

تلوبیون بزرگترین سرویس پخش زنده رویدادها در کشور و همزمان بزرگترین آرشیو محتوای ویدیویی حرفه‌ای در ایران است و این دو مورد، مدیران فنی این پلتفرم را به تکاپو انداخته تا با حساسیت بیشتری روی پخش زنده رویدادها از جمله مسابقات ورزشی و بهبود استفاده از محتوای موجود کار کنند.

در حال حاضر، محدودیت‌های اینترنت در کشور باعث شده در روزی که شهرآورد تهران برگزار شد، به جای میلیون‌ها نفر، فقط ۷۳۰ هزار کاربر همزمان آن هم با رزولوشن ۲۴۰ (یک سوم اچ‌دی) بازی را از تلوبیون تماشا کنند و صدها هزار نفر امکان مشاهده آنلاین بازی را نداشته باشند. با ارتقا زیرساخت فنی و افزایش ظرفیت‌ها، بزودی امکان حضور همزمان و تماشای رویدادهای مهم کشور برای کاربران بیشتر با کیفیت بالاتر فراهم خواهد شد.

اگر کاربر پیگیر تلوبیون باشید، حتما متوجه شدید که آرشیو برنامه‌ها با حدود یک ساعت تاخیر در این پلتفرم ذخیره می‌شوند. با تغییرات فنی تلوبیون، تمام برنامه‌های پخش شده از تلویزیون، در لحظه و بر اساس EPG (جدول پخش زمانی اعلام شده از سمت واحد پخشِ شبکه‌ها) ذخیره خواهند شد. همچنین امکان تایم‌شیفت (بازگشت زمانی به عقب در پخش زنده شبکه‌ها) که الان سه ساعت است، به ۲۴ ساعت (بر اساس زمان) و سه ماه (بر اساس جدول پخش) افزایش خواهد یافت.

همچنین یکی از مشکلات گزارش شده از سوی کاربران، عدم ذخیره نسخه HD برنامه‌ها به خصوص سریال‌ها یا مستندها بود که با به‌روزرسانی فنی جدید، تمام ویدیوهای برنامه‌های تلویزیونی، چه فیلم و سریال و چه مستند و فوتبال، با همان کیفیتی که پخش می‌شوند (اغلب به صورت HD یا FullHD) ذخیره خواهند شد و مخاطبان می‌توانند با بالاترین کیفیت ممکن، بازپخش سریال‌ها و برنامه‌های موردعلاقه خود را تماشا کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا